Siirry pääsisältöön

torstai toivoa täynnä



Tänään noustiin reippaina tyttöinä kohtalaisesti nukutun yön jälkeen uuden päivän puuhiin. Aamutoimet sujuivat entiseen malliin. Hilma oli aamulla iloinen, kun isi oli vielä kotona Hilman herättyä. Aamiainen maistui H:lle hyvin. Aamupäivällä puuhailtiin ja leikittiin paljon. H kävi aamupäiväunille vasta kaksi tuntia heräämisen jälkeen. 

Lounaalla kanabataatti sose maistui äärettömän hyvin. Huomenna lisätään ohraa vielä sekaan ja totutellaan uusin viljoihin. Tähän mennessä H on syönyt viljoista kauraa ja riisiä ja ne ovat sopineet hyvin. Keitin reilummin kerralla ohraa ja hienonsin sen sauvasekottimella. Pakastin ohran annospusseihin. Tarkistin toki vielä internetin uumenista, että saako ohraa pakastaa ja miten se pakastettaessa käyttäytyy.

Iän myötä minulle itselleni on tullut paljon vatsavaivaa viljoja sisältävistä ruoka-aineista. Äidilläni ja isäni siskolla on keliakia. Keliakia pikatestin olen tehnyt vuosia sitten ja se oli negatiivinen. Minulla on ensikuussa lääkäri ja aion samalla pyytää uudet testit keliakian suhteen. 

Keliakia vaikeuttaa osittain elämää, mutta olen saanut seurata hyvin paljon keliaakikon elämää äitini osalta. Olen oppinut tähän saakka jo tekemään leivonnaisia ja ruokia gluteenittomana, joten oikeastaan ainoa mikä kohdallani muuttuisi, jos minulla keliakia todettaisiin, olisi leipä ja pasta sekä noutoruuat. 

Hilma on tänään taas tutkiskellut kotia paljon. Tuntuu, että pimpulalla on liikaa nähtävää ja liian vähän päivässä aikaa 😁Sini tuotteen rikkalapio on tänään ollut jälleen hyvin mielenkiintoinen. Hyvähän se toki on oppia jo pienestä pitäen, että sinillä siivous sujuu 👌





Hilman kanssa järjesteltiin tänään keittiötä ja Hilma toimi myös apuna mm tiskikoneen tyhjennyksessä. H:n lakanoita vaihtaessani, hän mylläsi pitkän tovin lakanoiden joukossa. H on tänään myös tutkinut omaa huonettaan paljon ja löytänyt sieltä paljon mielenkiintoista tarkasteltavaa ja katseltavaa.



Hilman vaari toi minulle tänään lahjaksi Airamin Roosa nauha termospullon ja Pentelin Roosa nauha kynän. Termospullon vaari oli ajatellut, että juomat pysyvät kylmänä kun menen joogaan tai muihin harrastuksiin. Talven tullen toki myös kuumat juomat kulkevat pullossa helposti mukana.



 Roosa nauha tuotteet ovat mielestäni hyvin kauniita. Varmasti tähän osasyynä se, että lempivärejäni ovat vaaleanpunainen ja pinkki. Roosa nauha tuotteiden hinnasta osa menee syöpätutkimuksiin. Mielestäni on äärimmäisen tärkeää tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään. Roosa nauha tuotteiden ostaminen on helppo tapa tukea! Itse olen ostanut lukuisia Roosa nauha tuotteita tai saanut niitä lahjaksi. 

Odotan kovasti huomiseen joogaan menoa. Nyt minulla on ollut hieman pidempi tauko joogailusta ja siksi voinkin hyvillä mielin maksaa hieman korkeamman hinnan osallistumalla joogaan kahdeksi tunniksi. Mikkelissä toimii yoga studio, jossa olen käynyt. Olen tykännyt erityisesti juurikin aerial joogasta. 

Ihanaa, kun huomenna on perjantai ja alkaa viikonloppu. Toki minähän olen täällä kotosalla Hilman kanssa aina vapaalla, mutta viikonloppujen ihanuutena on se, että myös Jesse on meidän kanssa koko päivän. Viikonloppuisin on ihana viettää aikaa perheen kesken ja puuhailla hommia mitä arkena ei ennätä. Viikonloppuisin meillä käy melko usein myös vieraita ja se piristää mieltä. 

Kiitos kun kävit lukemaas meidän torstain puuhakkaasta päivästä. Toivottavasti torstai on tuonut myös sinulle toivoa tulevasta viikonlopusta 

p.s osallistuin tänään stepfix.fi rumien portaiden missikisoihin :D käykää toki äänestämässä meidän rumia portaita facebookissa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Töiden alku, stressin tulos ja kaupallinen yhteistyö Rosaliksen kanssa

 Tänään kirjoitan nyt viimeviikon postauksen hieman myöhässä kuten lupasin :😂 Kuinka sinun viime viikkosi sujui ja kuinka tämä viikkosi on alkanut? ❤️ Maanantaina minulla oli ensimmäinen työpäivä. Olin töissä 7-13. Aamulla äitini tuli meille ja minulla meinasi hoppu tulla, kun jäin vaan haaveilemaan ja jutustelemaan 🤭 (en ole tottunut lähtöihin nyt koronan ja äitiysloman aikana) Työpäiväni sujui hyvin. Sain tutustua rauhassa konehommiin ja tehdä toimistotöitä. Töistä päästyäni kiiruhdin kotiin ja Hilma ei yllättäen päikkäreillä ollutkaan. Hilman saatua rintamaitoa hän nukahti hyvin ja sikeästi. 🥰Hilman päivä mamman kanssa oli mennyt äärettömän hienosti ja hieman äiti ikävä vaivasi vain unille käydessä, kun olisi rintamaitoa täytynyt saada. 🥺❤️Muuten Hilma oli ollut äärettömän reipas ja ulkoillut, leikkinyt sekä syönyt hyvin. ❤️ Maanantai iltana Jesse huomasi kyljessäni punoittavan ihottuman ja vanhempiani konsultoiden selvisi kylkeeni puhjenneen vyöruusun. 🌹 Kävin siis maanantai i

Blogin aloitus

Harjoittelen blogin pitämistä. Eli, kerron ensin vähän itsestäni ja perheestäni tässä ensimmäisessä julkaisussa. Eli olen Roosamaria, täytän lokakuussa 30. Olen ammatiltani lähihoitaja ja työskentelen kotihoidossa mutta nyt olen äippä lomalla. Sain esikoiseni Hilman nyt korona kevään aikana 30.4.2020. Perheeseeni kuuluu Hilma tyttönen kohta 5kk, puolisoni, leonbergin koira Iivari, persialainen kissa Wihtori ja angora kani pampuli luppunen.  Perheemme asuu omakotitalossa maalla. Talomme on rakennettu 1981 ja olemme sen muutama vuosi sitten remontoineet vanhempieni kanssa uuteen uskoon.  Harrastan joogaa, lenkkeilyä ja kodin sisustusta. Tällähetkellä elämäni tärkein asia on tyttäreni Hilma ja hänen hoito ja hyvinvointi.  Päätin aloittaa blogin pitämisen vähän niinkuin päiväkirja tarkoituksessa. Kirjoitan tänne päivistämme Hilman ja eläinten kanssa. Yritän mahdollisimman usein päivittää blogia. Aion kertoa Hilman kasvusta ja kehityksestä.  Tervetuloa lukemaan blogiani 💕 Ja pahoittelut jo

Kevään odotusta ja vuoden takaisia muistoja

 Eilinen blogi postaus siirtyi tälle iltaa toteutettavaksi. Viikko on taas kulunut vauhdikkaasti. Lunta vaan on ja on, eikä kevät näytä merkkejään ollenkaan. 😖 Viime viikolla maanantaina vietettiin naisten päivää. Sisareni kävi meillä maanantaina ja toi Hilmalle ja minulle ihanat naisten päivä tulppaanit. 💗🌷Iltapäivällä kävimme ulkoilemassa perheenä. Aurinko oli kaunis ja piristävä, mutta pakkanen oli melko pureva. Hilma oli vaunuissa, joten vaunujen kuomu suojasi hyvin tuulelta. 💕 Vuosi sitten naisten päivänä minulle oli järjestetty yllätyksenä babyshower juhlat. 😍 Äitini oli pyytänyt minut ja Jessen ravintolaan syömään. Minä laittaiduin ja lähdimme ravintolaa kohti Jessen kanssa. Menimme Kenkäveron kartanon pihaan ja kiukuttelin J:lle miksi ei mennä jo, ettei myöhästytä. J kertoi haluavansa nopeasti vilkaista työkalu näyttelyä ja niin me lähdimme kävelemään kenkäveron rantaa kohden, minun maristen koko aika siitä, että en jaksa kävellä ja liukastakin on. 😩 Päädyttyämme rantapav